SDI официално представи резултатите от първия по рода си Индекс за безопасно шофиране
SDI обяви резултатите от създадения от компанията първи по рода си Индекс за безопасно шофиране - SDIndex (Safe Drive Index)
Този индекс е представително изследване на вижданията на шофьорите за собствените им реакции, умения и поведение.
На 19 юни в Гранд Хотел София, официално представихме резултатите от проучването за 2018 г.
Партньори на проекта са МВР, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на образованието и науката, Дружеството на психолозите в България и Академия за безопасно и майсторско шофиране “Павел Жеков”.
На събитието присъстваха представители на медиите и отговорните институции, сред които заместник министъра на Транспорта, информационните технологии и съобщенията - Ангел Попов, съветника на министъра на Вътрешните работи - Калина Крумова, заместник-изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" - Дамян Войновски, секретаря на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата - Алекси Кесяков, инспектора в Отдел „Пътна полиция“ при Главна дирекция „Национална полиция“ - Мария Ботева.
Превишената скорост, неспазването на дистанция и попадането в задръствания са най-срещаните рискови ситуации по българските пътища, показват данните от изследването.
71% от водачите неволно са карали поне веднъж през последните дванадесет месеца по-бързо от разрешената скорост, 56% рязко натискат спирачките, за да избегнат удар с МПС отпред, 46% карат “с половин око” към пътя, докато правят нещо друго, 42% изпреварват на място, където не е разрешено, заради бавнодвижещо се превозно средство пред тях.
Българските шофьори си дават висока оценка за избягване на риска и прехвърлят отговорността към останалите участници в движението. Това е знак, че рисковете на пътя не просто са подценени, а често не се и разпознават.
Проучването е базирано на изследователския инструмент DBQ (Driving Behavior Questionnaire), разработен през 90-те години от екип психолози в Манчестърския университет под ръководството на известния изследовател на грешките в човешкото поведение проф. Джеймс Ризън.
Повече информация за проекта може да бъде намерена на www.sdindex.bg
В екипа на SDIndex влизат още изследователска и консултантска агенция Explica, която отговаря за теренното проучване и анализа на данните и комуникационна агенция APRA Porter Novelli.
Амбицията на екипа е SDIndex да се превърне в надеждна методика за ежегодно проследяване на тенденциите в поведението на водачите, включително в зависимост от нормативните промени, и с резултатите и препоръките, базирани на данните, да допринесе за повишаването на безопасността по пътищата и намаляването на пътно-транспортните произшествия в страната.
Очаквайте скоро повече подробности от проведеното изследване!
Благодарим на всички, които подкрепят нашата инициатива!